Uw webbrowser is verouderd. Update uw browser voor meer veiligheid, snelheid en de beste ervaring op deze site.

BOGE zet vaart achter perslucht 4.0

donderdag, september 28. 2017

Nieuwe functie bij BOGE: Digital Innovation Manager
Aljoscha Schlosser

Digitale innovaties zijn doorslaggevend om te kunnen blijven concurreren – op basis van die stelling heeft BOGE KOMPRESSOREN nu de functie van Digital Innovation Manager in het leven geroepen: sinds 1 september 2017 is Aljoscha Schlosser verantwoordelijk voor het innovatiemanagement voor digitale persluchtsystemen en -services. De econoom Schlosser heeft in de nieuwe functie als centrale taak nog meer vaart te zetten achter de digitaliseringskoers van het familiebedrijf BOGE.

„Wij investeren al jaren in digitalisering en zagen al gauw het belang in van het Internet of Things“, vertelt Thorsten Meier, lid van de raad van bestuur van BOGE. „Om onze toonaangevende rol in innovatie te vergroten en onze activiteiten te systematiseren, hebben wij de functie Digital Innovation Manager in het leven geroepen. Aljoscha Schlosser is hiervoor de beste man.“ De nieuwe functie heeft een directe band met de directie. Tot de taken van Aljoscha Schlosser behoren het identificeren van innovatiemogelijkheden en de implementatie daarvan op de markt in de vorm van nieuwe, digitale producten en diensten. Er moeten onder andere vernieuwende concepten worden getest en marktrijp worden gemaakt volgens de Lean-Start-up-methode. Dit gebeurt in nauwe samenwerking met de afdelingen verkoop, productmanagement, marketing, ICT, technische ontwikkeling en service, maar ook met geselecteerde partners en klanten. Als digitale trendscout wordt Aljoscha Schlosser ook verantwoordelijk voor de ontwikkeling van nieuwe businessmodellen en de beproeving van veelbelovende technologieën. „Het aantrekkelijke aan innovatiemanagement bij BOGE is dat mijn creatieve speelruimte groot is en wij onze klanten door middel van digitalisering een extra significante meerwaarde kunnen bieden“, beschrijft Aljoscha Schlosser zijn motivatie. Tot de huidige projecten behoort de perfectionering van BOGE Analytics, de intelligente gegevensanalyse met behulp waarvan de prestaties van de High Speed Turbo-compressor klantspecifiek optimaal kunnen worden opgevoerd. Andere onderwerpen zijn bijvoorbeeld de intelligente onderlinge koppeling van persluchtsystemen en de vereenvoudiging van de service door middel van smart glasses.

Aljoscha Schlosser is sinds 2011 werkzaam bij BOGE. De bedrijfskundige en bedrijfseconoom (VWA) heeft bij BOGE een dubbele studie op het gebied van bedrijfseconomie (Bachelor of Arts) afgerond. De afgelopen drie jaar was hij werkzaam als assistent van de directie. Ook in die functie lag de nadruk in zijn takenpakket al op de coördinatie van initiatieven in de context van Industrie 4.0 en afdelingsoverschrijdende innovatieprojecten, zoals de ontwikkeling van de High Speed Turbo-compressor.

Over BOGE

Met meer dan 100 jaar ervaring behoort BOGE KOMPRESSOREN Otto Boge GmbH & Co. KG tot de oudste fabrikanten van compressoren en persluchtsystemen in Duitsland. Het bedrijf is een van de marktleiders. Of het nu gaat om High Speed Turbo-compressoren, schroefcompressoren, zuigercompressoren, scrollcompressoren, hele installaties of losse machines – BOGE weet raad met de meest uiteenlopende vragen en voldoet aan de hoogste eisen. Nauwkeurig en kwaliteitsbewust. Het internationaal opererende familiebedrijf heeft 800 medewerkers, waarvan er zo'n 470 op het hoofdkantoor in Bielefeld, Duitsland werkzaam zijn, en wordt geleid door Wolf D. Meier-Scheuven en Thorsten Meier. Zijn internationale klanten biedt BOGE met een groot aantal verkoopbureaus en dochterondernemingen een uitgebreide service. De onderneming levert haar producten en systemen in meer dan 120 landen over de hele wereld.

BOGE-contactpersoon

Ina Rockmann • BOGE KOMPRESSOREN Otto Boge GmbH & Co. KG