Uw webbrowser is verouderd. Update uw browser voor meer veiligheid, snelheid en de beste ervaring op deze site.

Motion Control Industry Awards 2018

dinsdag, maart 20. 2018

BOGE in 3 categorieën in de finale van de Motion Control Industry Awards 2018
Motion Control Industry Awards 2018

De High Speed Technology van BOGE heeft een superieur aandrijfconcept, minimale onderhouds- en bedrijfskosten en een lange standtijd en garandeert daardoor dat olievrije perslucht efficiënt en intelligent wordt geproduceerd.

Motion Control Industry Awards heeft de finalisten voor 2018 bekendgemaakt. BOGE KOMPRESSOREN, toonaangevend aanbieder van persluchtoplossingen, is finalist in drie categorieën, te weten fabrikant van het jaar, technische innovatie van het jaar voor zijn High Speed Turbo-compressor (HST) en de Environmental/Energy Efficiency Award. De Awards worden beschouwd als een van de belangrijkste industriële evenementen en vormen een erkenning van bijzondere prestaties in de sector motion control.

De door BOGE ontwikkelde HST-technologie betekent een enorme sprong voorwaarts op het gebied van persluchtinnovatie. Ten gevolge van een radicale vermindering van het aantal onderdelen en een ingenieus constructieprincipe garanderen de luchtlagers op de aandrijfas van de compressor een bijzonder slijtagearme werking. Dit verbetert op zijn beurt de operationele efficiëntie en verlaagt de totale kosten met 30%. De technologie is geschikt voor toepassingen in sectoren variërend van de farmaceutische industrie, industriële coatings, de halfgeleiderindustrie en de voedingsmiddelen- en drankenindustrie.

Nalin Amunugama, General Manager van BOGE KOMPRESSOREN Asia Pacific, zegt hierover: “De High Speed Turbo-serie van BOGE is de nieuwe standaard voor olievrije perslucht. De stille, compacte compressoren hebben weinig onderhoud nodig en verbruiken een minimum aan energie. Dit maakt de serie uniek en dat is te danken aan de aandrijftechnologie, de minimale footprint, het lage gewicht en de lage geluidsdruk.”

De winnaars van de Motion Control Industry Awards worden op 10 april 2018 bekendgemaakt tijdens een galadiner in het National Conference Centre in Arden, Solihull in het Verenigd Koninkrijk. Omdat de locatie tegelijkertijd plaatsbiedt aan de tentoonstellingen van Fluid Power & Systems, Air-Tech en Drives & Controls (10-12 april 2018), stelt het diner gasten in de gelegenheid aan tafel te zitten met het neusje van de zalm in de industrie.

Over BOGE

Met meer dan 100 jaar ervaring behoort BOGE KOMPRESSOREN Otto Boge GmbH & Co. KG tot de oudste fabrikanten van compressoren en persluchtsystemen in Duitsland. Het bedrijf is een van de marktleiders. Of het nu gaat om High Speed Turbo-compressoren, schroefcompressoren, zuigercompressoren, scrollcompressoren, hele installaties of losse machines – BOGE weet raad met de meest uiteenlopende vragen en voldoet aan de hoogste eisen. Nauwkeurig en kwaliteitsbewust. Het internationaal opererende familiebedrijf heeft 850 medewerkers, waarvan er zo'n 490 op het hoofdkantoor in Bielefeld, Duitsland werkzaam zijn, en wordt geleid door Wolf D. Meier-Scheuven en Thorsten Meier. Zijn internationale klanten biedt BOGE met een groot aantal verkoopbureaus en dochterondernemingen een uitgebreide service. De onderneming levert haar producten en systemen in meer dan 120 landen over de hele wereld.

Press Release: Motion Award

doc, 37.5 KB